Garage Kings Suomi seuraa kolmen auto- ja moottoripyöräprojektin valmistumista. Jokaisella tuunaajalla on yksi tavoite: 120 päivää aikaa saada oma menopelinsä täydelliseen kuntoon pääsiäisenä järjestettävää American Car Show’ta varten.
Dplayssa 3.4. alkavassa Garage Kings Suomi -sarjassa moottoriöljynkatkuiset autotallit yhdistyvät pikkutarkkaan suunnitteluun ja äärimmäiseen koristeellisuuteen. Garage Kings Suomi seuraa talven aikana kolmen kansainvälistäkin huomiota herättäneen auto- ja moottoripyöräprojektin valmistumista. Jokaisen projektin tavoite numero yksi on selvä ja selkeä: pääsiäisenä järjestettävä American Car Show, jossa kova työ palkitaan.
Persoonallisista moottoripyöristään tunnettu Samuel Heikkinen, kustom-autoja ammatikseen rakentava Timo Hersti sekä aina uusista autoprojekteista innostuva Joni Hytti tiimeineen avaavat talliensa ovet vain muutamia kuukausia ennen kuin ajoneuvojen pitää olla valmiina. Vaikka yksi projekteista on aloitettu jo 11 vuotta sitten, viimeisten viikkojen kiire yllättää aina. Se tietää hermojen kiristymistä ja vähempiä yöunia – sekä vaatii toki hyvää ongelmanratkaisukykyä.
Kaiken on onnistuttava, sillä ajokauden avaustapahtuma American Car Show 2020 on pitkän ja pimeän talven jälkeinen näytön paikka, jossa saa ja tulee tuntea ylpeyttä omasta työstä ja nauttia omien käsiensä jäljistä.
Ohjelman Discoverylle tuottaa Moskito Television Oy.
Garage Kings Suomi
Dplay alkaen ma 3.4.
12 koukuttavaa jaksoa
OHJELMAN TÄHDET OVAT
Samuel Heikkinen
Prätkämiehen käsissä rakentuu uuteen kuosiin vuoden -57 Harley Davidson Panhead. Pikkupoikana polkupyörien fiksailusta alkanut intohimo pyörien rakentamiseen on tehnyt miehestä taitavan ja arvostetun käsityöläisen. Vaatimustasoaan osaamisen myötä kasvattanut rakentaja on tunnettu vastavirtaan uivasta tyylistään, joka tunnistetaan alan harrastajien keskuudessa. ”Moottori on pyörän sielu”, toteaa Heikkinen tallissaan, josta löytyy kaikki tarvittava pyörän rakentamiseen. Ja jos jotain sattuisi puuttumaan, Samuel tekee sen itse.
Omaa autopajaa pyörittävä tuusulalainen kustomoi ensimmäisen autonsa jo pikkupoikana. Tyyli oli jo silloin selvillä: ensimmäisenä madaltuu katto.
Pitkän linjan autoharrastaja on kokeillut kiihdytysautoiluakin, mutta nauttii nykyään enimmäkseen rauhallisemmasta kruisailusta. Alla on aina amerikkalainen auto, jossa tärkeintä on V8, ääni, muodot – sekä tietenkin kromi ja muut kiiltävät osat. Ulkomaillakin tunnustusta saaneen Herstin tallissa laitetaan -38 Buickia ajo- ja esittelykuntoon kolmen miehen voimalla.
Isältä perityn innostuksen ja taidon myötä ”Jon Garagen” kotitallissa syntyy jos jonkinlaisia ajopelejä. Joka vuosi American Car Show’ssa nähdään ainakin yksi uusi ajoneuvo, tänä vuonna useampikin. Jonin kanssa autoja rakentaa ja tuunaa neljän hengen tiimi, joka on välillä helisemässä tämän vilkasluonteisen ideapankin kanssa. ”Sanovat, että ihmiset, joilla on Chevrolet 454 SS pick-up, ovat keskimäärin onnellisempia”, perustelee ikuinen optimisti tämän vuoden pääprojektinsa.